Plock och pack

Din godshantering blir förr eller senare rejält platskrävande och alla lagerytor kostar pengar – både när det är proppfullt och när hyllorna blir urplockade. Att driva lager, logistik och packa gods är inte din kärnverksamhet. Därför kan du (surprise!) frigöra resurser genom att lägga ut din logistik hos oss.

Då återstår bara utmaningen att lista ut vad du ska göra med alla frigjorda ytor och arbetssugna medarbetare. Det kan vi tyvärr inte hjälpa dig med, men förslagsvis använder du dina resurser för att utveckla kärnverksamheten och jaga nya kunder till ditt företag.

Lager, plock och pack är vår kärnverksamhet och genom åren har vi samlat på oss många värdefylla kunskaper och erfarenheter. Vi har modern utrustning och effektiva logistiklösningar, så att vi kan kapa dina kostnader och frigöra både personal och ytor. Samtidigt blir kvaliteten högre och kunderna får sina leveranser som utlovat.

  • Lager, plock & pack
  • Montering och förädling
  • Märkning och ompackning
  • Företagets logga på emballaget
  • Retur, kontroll och reparation
  • Distribution ut i världen
  • Korrekt dokumentation
  • Tredjepartslogistik

Dina ordrar packas i ett modernt plocklager och skeppas (förslagsvis) med ditt företags logga på emballaget. Om något ska förädlas eller monteras innan leveransen så fixar vi det också – med rätt språk på bruksanvisningen och eventuella tulldokument förberedda. Det finns inget uppdrag inom lager, logistik eller distribution som är för stort, för svårt eller för konstigt.

Genom att lägga ut plock och pack på entreprenad kan du låta din verksamhet växa och krympa, utan att det tar tid och plats från kärnverksamheten och försäljningen. Hela arbetslaget behöver inte stå och packa kartonger på övertid, bara för att du dragit in en stororder, utan kan istället fortsätta med att utveckla bolaget och dra in nya kunder.

Kundens behov styr

Du hör av dig och berättar vad din verksamhet behöver, så svarar vi med ett förslag på lösning. Effektiv logistik med plock och pack kan exempelvis se ut så här:

  • Ditt IT-system skickar en beställning
  • Vi plockar och packar enligt order
  • Vi skickar godset direkt till kund/butik
  • Ditt IT-system pingas för fakturering

Du kan följa varje led i processen genom vårt ordersystem och se alla aktuella lagersaldon direkt i mobilen. Det mesta i processen, som beställning och fakturering, kan dessutom automatiseras för att minimera handpåläggningen. Vad ska du göra med all tid du frigör?

Alltid 100 % koll

När du förvarar ditt gods hos oss, packat eller opackat, så kommer du att få bättre kontroll över vad du har och inte har i lagret. Vårt lagersystem visar dig i realtid exakt vad som finns hemma och vad som är beställt – och våra duktiga medarbetare på lagret har din lagerstatus som sin absolut viktigaste uppgift.

Det gör att du enkelt kan utforma nya kunderbjudanden och kampanjer, utifrån befintligt material och nya produkter, där vi ser till att rätt varor packas, plockas och skeppas till kunden eller dina återförsäljare direkt vi beställning.

Variation och utveckling

Oavsett om du skickar en låda skruv i månaden eller dagligen skeppar helpallar runt om i världen så kan vi skräddarsy en lösning som passar dina behov idag och verksamhetens framtida utveckling.

Du kan också få säsongsprodukter och årstidsbunden butiksinredning utkört till dina butiker eller showrooms i god tid innan försäljningsperioden startar. Allt sker på beställning eller (ännu hellre) enligt ett tidigare uppgjort schema.

Tredjepartslogistik

Utöver att vara ett fantastiskt logistikcenter, som lagrar, plockar och packar allt ditt gods, kan vi lyfta din verksamhet till nya höjder genom tredjepartslogistik.

Då blir vi den osynliga länken mellan dig och dina kunder, samtidigt som du lutar dig tillbaka och håvar in stålarna.